Nelly Miricioiù in "De Oosterpoort" Groningen

  • Pieter K. de Haan

    Ik ben op 16-10-2011 in “De Oosterpoort”in Groningen bij het concert van de door mij zeer bewonderde sopraan Nelly Miricioiù met het Noord Nederlands Orkest o.l.v. Richard Bonynge geweest. Ik was erg benieuwd of de diva “het” in haar 60e levensjaar nog steeds zou kunnen. Welnu, na een wat aarzelend of, misschien beter gezegd, voorzichtig begin bleek dat wel degelijk het geval te zijn: misschien wat minder krachtig dan voorheen, maar overigens nog steeds schitterend. Afgaande op de plaatsing van microfoons vóór de soliste en in en boven het orkest is het concert opgenomen óf voor directe uitzending (bv. via de regionale omroep) óf voor latere uitzending óf misschien wel voor een CD. Kan iemand mij daarover informeren? Mocht van dit alles onverhoopt geen sprake blijken te zijn dan ben ik ten zeerste geïnteresseerd in een kopie van een (zaal)opname, waarvoor ik uiteraard een passende vergoeding wil betalen.

  • Pieter K. de Haan

    Inmiddels heb ik van de zijde van het Noord Nederlands Orkest vernomen, dat het concert weliswaar is opgenomen maar uitsluitend voor intern gebruik. Rest de vraag wie een zaalopname heeft gemaakt en daavan tegen betaling een kopie wil afstaan.