De Vuurengel - ZaterdagMatinee 05-09-10

  • Pieter K. de Haan

    Op 05-09 heb ik de opening van het 50ste ZaterdagMatineeseizoen met “De Vuurengel” van Sergej Prokofjev bezocht. Omdat ik in mijn omroepblad had gezien, dat de directe uitzending daarvan, anders dan in vorige seizoenen gebruikelijk was, niet op de daaropvolgende dinsdagavond zou worden herhaald (nergens heb ik vermeld gezien, dat de herhalingen zijn afgeschaft!) had ik mijn opnameapparatuur thuis ingesteld op een schakelklok. Om onnaspeurlijke redenen heeft opname niet plaatsgevonden. Wie kan en wil mij tegen een passende vergoeding een kopie op cd van een goede opname verstrekken? Bij voorbaat dank.

  • m ten boske

    hij staat on line

    http://player.omroep.nl/?aflID=11485474

  • Pieter K. de Haan

    Dat weet ik maar daarmee heb ik hem nog niet op cd.

  • Emile

    Hoi,

    Deze uitvoering heb ik op cd gezet.

    Dubbelcd, boekje, teksten vertaald in Nederlands.

    Dus, mocht het nog nodig zijn….

  • Pieter K. de Haan

    Geachte heer Emile,

    Ik ben nog steeds geïnteresseerd. Laat maar weten wat de kosten zijn en hoe ik die kan voldoen, dan geef ik mijn postadres door.

    Met vriendelijke groet.

    Pieter K. de Haan.

  • Emile

    Geachte heer De Haan,

    Het branden is nog niet gelukt. E.e.a. hapert. Ik zal van de week eerst nieuwe cd's moeten halen.

    Het is het makkelijkst als ik ze opstuur, met ‘factuur’. Wat zou een redelijke prijs zijn?

    Vriendelijke groet,

    Emile

  • Pieter K. de Haan

    Geachte heer Emile,

    Hopelijk komt het allemaal in orde. Ik heb als regel op uitwisselingsbasis gewerkt. Maar één keer, al weer een aantal jaren geleden, heb ik zaken gedaan met iemand, die € 4,00 per CD rekende. Komt € 5,00 per CD u realistisch voor? Mijn adres: Clarendallaan 13, 3841DG Harderwijk.

    M.vr.gr. Pieter K. de Haan.

  • Emile

    Geachte heer De Haan,

    Zojuist heb ik de eerder gemaakte cd's uitgebreid getest op een andere (betere) cd-speler. Het werkt

    gewoon. De cd's zijn ook te rippen. Dat is in elk geval verstandig om meteen te doen ivm. de beperkte

    levensduur (8 jaar).

    Ik maak nog een hoes, het boekje is te dik. Dinsdag stuur ik ze naar u op. De prijs is akkoord.

    Vriendelijke groet,

    Emile.

  • Pieter K. de Haan

    Geachte heer Emile, ik heb de cd's op woensdag 29 juli jl. in goede orde ontvangen. Allereerst mijn complimenten voor de fraaie, bijna professionele verzorging! Daar moet heel wat tijd mee gemoeid zijn geweest. De schrik sloeg mij evenwel om het hart bij het afspelen van cd 1 op mijn cd-recorder/wisselaar (Pioneer PDR-W839): in beide compartimenten van het apparaat trad na verloop van enige tijd een storing op, die ik het beste kan omschrijven als “stotteren”. Afspelen van beide cd's via mijn dvd/hdd/vhs-recorder/speler (JVC DR-MX1S) leverde dat probleem gelukkig niet op. Wel heb ik in alle 5 actes wel enkele dipjes en/of haperingetjes, m.i. geen “drop outs”, in het geluid gehoord, die ik niet kan verklaren. Is er gemonteerd? Ik denk daar ook aan omdat er nergens applaus te horen is. Volgens afspraak zal ik het opgegeven kostenbedrag op uw rekening overmaken. M. vr. gr. Pieter K. de Haan

  • Emile

    Geachte heer De Haan,

    De problemen die u noemt bij CD1 komen mij bekend voor bij het afspelen op mijn eigen AIWA, zoals ik vorige week liet weten. Afspelen op

    een Sony cd-speler/pc leverde geen enkel probleem op. Derhalve heb ik besloten om de cd's toch te leveren. Voor wat betreft de dipjes: gaat het hier

    om de overgangen tussen de tracks? Het zou kunnen dat het geluid daar even heel licht inzakt. Ik heb verder niet gemonteerd, wel het audiobestand in tracks verdeeld (volgens de titels van Götenborg/Neeme Järvi). Het applaus heb ik inderdaad verwijderd.

    Mocht u bepaalde problemen als hinderlijk blijven ervaren (òf u wilt toch applaus, interview met Maarten 't Hart), schroom dan niet, we kunnen ze evt. uitruilen.

    Met vriendelijke groet,

    Emile