Mefistofele - VARA-matinee - 12/10/85

  • Pieter K. de Haan

    Herhaalde oproep: ik ben al heel lang tevergeefs op zoek naar een goede opname van de RECHTSTREEKSE uitzending van “Mefistofele” van Arrigo Boïto met Nelly Miricioiù, uitgevoerd in de VARA-matinee van 12-10-1985. Ik heb weliswaar een opname van een herhaling d.d. 22-03-1996, maar die bevat een paar lelijke stereostoringen, volgens de omroeper van dienst te wijten aan fouten in de moederband. Uiteraard ben ik bereid een passende vergoeding te betalen.

  • Pieter K. de Haan

    Na bijna 4 maanden nog geen enkele reactie. Ik kan me toch nauwelijks voorstellen, dat niemand die opname heeft en daarvan tegen een redelijke vergoeding een kopie op CD wil afstaan. Daarom nog maar eens geprobeerd.

  • Pieter K. de Haan

    Ik geef het nog niet op. De uitzending is weliswaar ruim 25 jaar geleden maar ik kan me niet voorstellen dat niemand daarvan een goede opname heeft.

  • Bert

    Beste Pieter

    Volgens mij heb ik nog een opname op cassette.Ik zal eens zoeken.Ik kan mij dat fantastische concert nog goed herinneren. Op de valreep kon ik daar naar toe en kende het stuk niet!

    het jongenskoor wat meewerkte heb ik nog op gezeten.

    Indien je het zelf kunt overzetten op CD o.i.d. geen probleem.

    mvg

    Bert

  • Pieter K. de Haan

    Beste Bert,

    De RECHTSTREEKSE uitzending heb ik destijds via mijn autoradio gehoord. Ook ik heb een opname op musicassettes en die moet dus, evenals die van u, van een herhaling zijn. Ik kan die op mijn tegenwoordige cassettedeck niet goed meer afspelen en ik kan dus ook niet beoordelen of daarin al de genoemde stereostoringen zitten, maar waarschijnlijk is dat wèl. Maar niet geschoten is zeker mis, dus ik houd me aanbevolen.

    Met vriendeljke groet.

    Pieter.

  • Pieter K. de Haan

    Mijn zoektocht naar een opname van de RECHTSTREEKSE uitzending van de zaterdagmatinee van 12-10-1985 van “Mefistofele” met Nelly Miricioiù heeft nog steeds geen resultaat gehad. Daarom actualiseer ik de oproep nog maar eens.

  • Gertjan

    ik heb de opname net binnen, gekocht in USA…USD. 6,00. Als je er meer opnames koopt is vanaf een bepaalde aankoop de verzending naar NL gratis. Kwaliteit is prima, ik heb goede ervaring met bestellen en ontvangen! : operaaddiction (Google maar, bv. “Mefistofele” en “Miricioiu” of dus “operaaddicton”). Ik ben speciale fan van Nelly Miricioiu, en heb zo al een hele kast vol van zogenaamde “bootleg”- opnames, van de radio (wereldwijd!) en ook door publiek-in-de-zaal van deze geweldige sopraan.

  • Pieter K. de Haan

    Geachte heer Gertjan. Harteljk dank voor de informatie. Ik weet dat het Australische Celestial Audio (www.celestialaudio.com.au) de opname die ik ook heb, nl die met de stereostoringen, heeft uitgebracht na die storingen zoveel mogelijk gecorrigeerd te hebben. Het Amerikaanse Premiere Opera (www.premiereopera.com) heeft de uitvoering, waarschijnlijk vanwege die storingen, in mono uitgebracht. Mijn eigen opname kan ik uiteraard ook in mono beluisteren. Ik ben benieuwd of de door u gekochte CD's stereo zonder storingen zijn. Zoja, dan ga ik die ook bestellen. Wilt u mij daarover informeren? Bij voorbaat hartelijk dank. Pieter K. P.S. Half oktober geeft Nelly Miricioiù 3 concerten in Groningen en Drachten o.l.v. Richard Bonynge.

  • Pieter K. de Haan

    Geachte heer Gertjan. Ik heb me inmiddels op de site van operaadiction suf gezocht, maar de enige opname van “Mefistofele” uit Amsterdam, die ik heb kunnen vinden is er een uit 2004 en dat moet dus de opname van De Nederlandse Opera zijn en NIET die van Nelly Miricioiù. M. vr. gr. Pieter K.

  • Pieter K. de Haan

    Nog steeds heeft niemand mij aan een kopie van een opname van de RECHTSTREEKSE uitzending op 12/10/85 van “Mefistofele” met Nelly Miricioù weten te helpen en daarom herhaal ik mijn oproep nog maar eens.