HOE KOM IK OP DE (OPERA) BÜHNE!

Wat moet ik doen om na mijn opleiding het operavak in te komen?

Hoe maak ik een CV?

Wat is mijn stemvak?

Welke aria’s zing ik bij audities?

Hoe kom ik over?

Wat trek ik aan?

Waar vind ik agenten?

Hoe kom ik aan audities?

Wat wordt er dan van mij verwacht?

Allemaal vragen waar je als pas afgestudeerde zanger/es mee te maken krijgt en waar je op school vaak geen antwoord op hebt gekregen.

In het gebied van de Moezelwijnen in Duitsland ligt idyllisch het Karmelitenklooster Springiersbach.

Prachtige lokatie!

Aankomst: Zondag 1 augustus

Vertrek: Vrijdag 6 augustus

In deze prachtige omgeving geven de internationaal bekende operazangeres Wiebke Göetjes, - zij zong o.a. hoofdrollen in de

operahuizen Stuttgart, Praag, Kassel - en de ervaren operacoach/repetitor Gilbert den Broeder, - repetitor van vele bekende

zangers waaronder Harry Peeters en het Concertgebouw Amsterdam, een zangworkshop voor beginnende profs die graag

meer willen weten over het auditie doen voor (duitse) operahuizen.

Met iedere deelnemer wordt individueel gewerkt aan de auditie aria’s en gepraat over zijn/haar stemvak.

Met de groep wordt gesproken over het hoe en waarom van stemvakken en het belang van het voorzingen in het juiste stemvak en

welke criteria worden gehanteerd.

Er wordt gesproken over de praktische zaken van het auditie doen, bv. het opstellen van een goed CV, welke agenten er zijn,

hoe die benaderd moeten worden etc.

Aan het eind van de cursus neemt de kandidaat een goed CV mee naar huis, weet welke aria’s voor hem/haar de goeie aria’s zijn

om voor te zingen, en kan goed beslagen ten ijs de grote operawereld in!

Doelgroep: Afgestudeerde zangers of mensen die bijna klaar zijn met de opleiding.

Zangers zonder Conservatorium met dezelfde ambities en nivo.

Datum: 1 – 6 Augustus 2010

Kosten voor de workshop zijn: 250,00 bij aktieve deelname

Kosten voor overnachtingen: 245,00 per persoon in 1 persoonskamer (incl.alle maaltijden)

225,00 per persoon in 2 persoonskamer

Uiteraard is dit niet verplicht, je kunt ook zelf ergens overnachtingen regelen, er zijn campings en B&B genoeg in de buurt.

Reiskosten: Zijn voor eigen rekening.

Springiersbach is met de trein bereikbaar tot Bullay of via Wittlich, je wordt dan van het station opgehaald.

Met de auto ca. 5 uur vanaf Amsterdam. Carpoolen laat zich waarschijnlijk wel organiseren.

De overnachtingen, zijn gebaseerd op 5 x 49,00 pp/per nacht op basis van volpension in Klooster Springiersbach.

Alle kamers zijn 1 persoons kamers, zijn helemaal nieuw en hebben een eigen badkamer en toilet.

Er zijn ook enkele 2 persoonskamers beschikbaar, de prijs is dan 45,00 euro pp/per nacht op basis van volpension.

Volpension, de paters van het Klooster bereiden voor ons ontbijt, lunch, diner en zorgen voor koffie, koek en andere versnaperingen.

Aanmelding schriftelijk: w.goetjes@telfort.nl