jenny veeninga

  • chris horsmeier

    is er misschien iemand die de opname heft van haar Tosca

    samen met Jan Derksen.Of misschien andere opnames heeft o.a. haar

    radioconcert van de n.c.r.v. samen met Anton de Ridder onder

    Leo Driehuis.Ook zoek ik haar Vie Parisienne

  • Henk Binnekade

    Ja ik heb alle opname's van Anton de Ridder en zeker ook dat concert met Jenny Veninga bij de ncrc gepresenteert door als ik goed heb Herman Emmink. zal wel eens gaan zoeken staat op een geluidsband zo'n 33 cm spoel. dus even zoeken

    Anton had niet zo;n schrijf behoefte om alles op te schrijven. net voor zijn overlijden heeft hij mij alles geschonken,

    Anton is een volle neef van mij en ook vooral 40 jaar zeer goede vriend.

    Henk

  • chris horsmeier

    Hel fijn en vriendelijk veel dank maaar ik heb helaas al jarengeenrecorder meer,dus ik wethet nuniet ,bedankt.

  • Saskia

    Heb Tosca in deze bezetting ,lang geleden ,gezien.

    Ook met Sonja Poot ,meen ik mij te herinneren.

    kan je helaas niet helpen met opnames.

  • chris horsmeier

    Bedankt voor het antwoord ,maar sonja poot heeft nooit Tosca gezongen.

    wel Traviata en van de mooiste Violetta s die ik ooit gehoord heb.

    Ja daar opnames van ,dat zou mooi zijn. nogmaals bedankt

    chris Horsmeier.

  • Jan Naeijé

    Hallo,

    Heeft je zoektocht nog iets opgeleverd. Wat had ze een prachtige stem en zo ondergewaardeerd!

    Ik heb 2 x ave maria (van Bach/Gounod en Mascagni= muziek intermezzo Cavalleria R.)door een kennis op CD laten zetten. Ze stonden op een maria LP van een van de omroepen in de jaren zestig og zeventig. LP heb ik weggedaan.

    Groeten

    Jan

  • horsmeier

    ja zeker pracht stem zeer onder gewaardeerd hier in nederland heb toch mooie dingen van haar gezien en gehoord o.a bij de opera een schitterende Tosca met Jan Derksen,dat daar geen opname van is jammer,bij Forum in Enschede o.a elisabeth in don carlos en Alice Ford in Falstaff.ook in Antwerpen o,a Elsa Lohengrin gravin in le Nozze en n og wel meer.

    Jammer dat je die lp niet meer in je bezit hebt.

    Mocht je wel iets van haar hebben .laat me weten asjeblieft.

    Hoop wat van je te horen,je mag me ook mailen op c.horsmeier@snelnet.net.

    Groetjes chris.

  • Klaas Morcus

    Dat is sterk: gister precies die lp in een kringloopzaak gekocht. Wat heeft deze zangeres een schitterende stem en wat een stijlvolle uitvoering geeft ze van het Ave Maria van Bach/Gounod. Het arrangement van het Mascagni Ave Maria is heel erg teleurstellend. Jennie (of Jenny?) heb ik al op leerlingconcerten van haar zangpedagoge Coby Riemersma bewonderd. Ze was toen al magnifiek. Zong schitterend en met grootse allure.

    Inderdaad zeer ondergewaardeerd in Nederland.

  • t philipse

    Ik moet die lp ergens nog hebben, geloof ik. Ik ga eens zoeken. Er staan dacht ik nog wel meer nummers op die de mooeite waard zijn.

    Het ave maria door Jenny heb ik tot mijn “lijflied” gebombardeerd. Ik zou het heel graag digitaal willen hebben aangezien ik geen lp,s meer kan afspelen en de lp die ik moet hebben is van heel slechte kwaliteit. Is het mogelijk dat u mij een kopie via de mail toestuurd? Ik zou er heel blij mee zijn.

  • Pieter K. de Haan

    Eén dezer dagen draaide ik de complete opname van “Iris” van Mascagni uit de VARA-matinee van 12-10-63 (Verona 27014/15) met Magda Olivero in de titelrol en….Jennie Veeninga als Dhia, een bijrol, maar schitterend gedaan. Jammer, dat er zo weinig van haar vastgelegd schijnt te zijn.